FAQ - Find svar på de ofte stillede spørgsmål vedr. alarm

Her har vi samlet nogle af de spørgsmål vores kunder typisk har, når de er ved at anskaffe sig et alarmsystem. Har du andre spørgsmål som du ikke finder svar på her, skal du endelig kontakte kundeservice der gerne rådgiver dig.
 

Er der tvunget abonnement og bindingsperiode?

Nej, hos Alarmkompagniet er der ikke månedlige abonnementer for din alarm. Hvis du tilslutter alarmen din internetrouter, så er der ingen yderligere omkostninger.
Hvis du vælger din alarm skal køre med GSM (mobilnettet) så vil du have en udgift til den teleoperatør du vælger.
Der er ingen binding. Du køber din alarm en gang for alle, og så bestemmer du selv over den.
 

Ejer eller lejer jeg alarmsystemet?

Hos Alarmkompagniet ejer kunderne selv deres alarm. Det vil sige der ikke kommer månedlige regninger fra os. Når du har købt alarmen er det din for altid.
 

Koster det noget hvis alarmen går?

Nej, du får ingen regning fra Alarmkompagniet. Du styrer selv din alarm via app´en, og alarmen sender besked til dig og dem du har valgt hvis alarmen går på mobiltelefonen.
 

Hvem kommer hvis alarmen går?

Som udgangspunkt er vores alarmer uden abonnement til kontrolcentral og vagtselskab. Vores montør kan etablere en sådan aftale hvis der er behov.
Du vælger selv hvem der vil blive kontaktet af alarmsystemet hvis alarmen går. Det kunne foruden dig selv evt. være nogle naboer eller venner i nærheden.
 

Installer selv din alarm - alarmen for gør-det-selv folket

Kan jeg selv installere alarmen?

Ja, alle de alarmsystemer vi forhandler er beregnet til man selv kan programmere den og montere alarmenhederne.
Centralen skal tilsluttes 220V stikkontakt og evt. en internetrouter. Alle alarmsensorer, sirener, tastatur og intelligent hjem styringer er på batteri og kommunikerer trådløst med alarmsystemet.
 

Er der mulighed for at få hjælp og support?

Ja naturligvis. Vi yder råd og vejledning før, under og efter du har købt alarmen hos os. Der er foruden en god brugervejledning også en hel del video´er på Youtube, hvor du kan finde gode råd og vejledning til din alarm.
 

Kan man udvide alarmstartpakkerne og selv sammensætte systemet efter behovet i sit eget hjem?

Ja, startpakkerne er med selve alarmboksen og få sensorer, der vil kunne dække de mindste behov. Alarmerne kan udbygges med flere sensorer, sirener, hjemmestyringsenheder, røgalarmer, ekstern tastatur mv. efter dit behov og ønske.


Kan jeg få billeder fra mit hjem hvis alarmen går?

Ja, hvis du har valgt et system med pir bevægelsessensorer med indbygget kamera.
 

Hvordan får jeg besked fra alarmen hvis der bliver indbrud?

Alarmen sender dig en SMS eller push besked på din mobiltelefon anpå hvad du har valgt af system og mulighed. Har du foto PIR, vil du også modtage foto fra alarmen.
Du vælger selv hvem der skal have besked, f.eks. naboer eller venner i nærheden.


Kan jeg have alarm hvis jeg har husdyr?

Du kan vælge PIR bevægelsessensorer der er dyreimune for mindre husdyr. Har du en stor hund gælder de ikke. Sørg for at placere PIR sensoren så den ikke peger mod trapper/møbler hvor husdyr evt. vil hoppe op.
Du kan også vælge at bruge skalsikring, altså sikring af døre og vinduer med vores magnet sensorer.


Kan jeg have en alarm hvis jeg har en robotstøvsuger der kører når jeg ikke er hjemme?

Ja, du skal blot vælge PIR sensorer der er dyreimune, så kan robotstøvsugeren godt køre rundt på gulvet selv når alarmen er tilkoblet.


Kan jeg have alarmen tilkoblet om natten?

Du kan kode systemet til "deltilkobling" / "skalsikring" så det kun er sensorer på f.eks. døre og vinduer og PIR bevægelsessensorer i rum der ikke bruges om natten der er tilkoblet.
Du kan så selv gå rundt i din bolig, men hvis nogen trænger ind, vil alarmen gå igang.


Skal jeg trække ledninger rundt i hjemmet?

Nej, det er kun alarmboksen der skal have strøm fra en almindelig 220V stikkontakt. Alle andre sensorer er trådløse på batteri.


Kan jeg selv skifte batterier i sensorerne?

Ja, det kan du. Det er langtidsholdbare batterier der er i sensorerne. Du kan selv skifte batterierne. 


Er der indbygget backup batteri ved stømsvigt?

Ja, alarmboksen har indbygget backup batteri, så alarmsystemet stadig virker hvis strømmen mistes. Du kan bede alarmsystemet om at sende dig en besked hvis det sker.
Der er backup batteri til ca. 20 timer


Er alarmsystemet sikret mod sabotage?

Ja, systemet er sabotagesikret. Hvis nogen forsøger at tage nogle af enhederne ned vil alarmen gå.


Er alarmsystemet sikret mod jamming

Ja, du kan vælge jamming sikring til på din TrueGuard alarm. Hvis nogen sender signal ud på samme frekvens vil alarmen aktiveres.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Har du spørgsmål eller har brug for vejledning til at vælge den rigtige alarm eller videoovervågning?

Så kontakt kundeservice på telefon 71 99 03 35, vi er parat til at hjælpe dig.